4 mars 2013

I feel my heart get high, oooh so high!


Tjena tjena!

Så är snart den här veckan över och det går alldeles för snabbt, veckan har för få dagar och dagarna för få timmar...

Sitter i alla fall på Regnbågen just nu, bar ett nattpass framför mig och det är inte alls några problem att jobba natt nu för mig, skönt att komma över det.

I måndags hade jag vård och omsorgslektion och då stack vi varandra i fingrarna och sen fick vi sticka i en låssas arm, det är bra att träna även fast jag gjort det förut!
Känner verkligen att mitt intresse för att bli sjuksköterska bara blir större och större för varje dag som går, det är bara tråkigt att min lust för att läsa till undersköterska är som bortblåst....
Men jag har tänkt en del och det är ju inte så mycket kvar och jag tror det går att lösa så att jag ska fixa den här utbildningen... Det är tur att de finns fler bra lärare än vad de finns dåliga.

Veckans pass på gymmet har gått bra, men det har varit tungt vet inte om jag har någon bacill i kroppen eller om det bara är lite tung just nu....
Är lite snorig och så där, lätt att få huvudvärk också, men det är ju så den här tiden på året... Äh bara ignorera och fortsätta som vanligt!

Andreas har varit hemma hela veckan nu och ska ju vara det i 4 veckor till då han läser juridiskgrund, jag trodde vi skulle bli galna på varandra, men det har ju faktiskt varit riktigt mysigt och sen är jag ju alltid ute och ränner, jag är inte hemma så mycket egentligen, det är skola, jobb och träning vilket är mer än ett heltidsjobb tillsammans!

Andreas är så duktig och har verkligen mer självdisciplin än mig(trodde inte det först;)) men det är ju bra.... Men på måndag åker han till Lund för seminarium(som det så fint heter när man går på universitet...) men som tur är kommer han hem på tisdag igen, hihi

Helgen som var hade jag trevligt, jobbade fredag och lördag men på lördagkväll var vi bjudna på 3-rätters hos Frida och Jim där även Hanna och Jonas var, Frida bjöd som vanligt på god mat och jag åt nog mest av alla, höhö!
Sen for vi brudar på Kanis och drack någon drink, mycket trevligt!

Men nu i helgen ska jag ta det såååå lugnt, jag ska nämligen plugga hela helgen har jag tänkt så jag får bort lite av ångesten....
Imorgon när jag vaknar ska jag på gymmet direkt blir 1 timmes kondition och sen kanske lite styrka, sen ska jag sola och hämta ut lite roliga paket som jag beställt! Hihi
Sen blir de en dusch och så ska jag ha lite spa med mig själv :)
Vi ska sen äta go middag för jag gjorde nämligen en potatisgratäng nu innan jag for på jobbet(den blir extra god när den får stå ett tag.) och till den ska vi äta helstekt fläskfilé, med nån god blandsallad ska nog köpa några champinjoner att steka också!

Men sen lördag och söndag blir det stenhårt pluggande av lite av varje!!!!
Nu jävlar Emelie.

Jag hoppas min planering går vägen...

Annars önskar jag er alla en trevlig och fin helg, speciellt till mor och far som ska på Tomas Ledin i helgen(fusk, älskar Tomas Ledin.) hoppas det blir roligt och att ni äter god mat!

Love.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar