11 april 2013

I can tell you there's no place we couldn't go




Hej där B-loggen!
här skrivs det inte mycket av lilla mig, fööör jag har inte tid och intresset för att låta folk veta allt om min vardag har svalnat... höhö
sorry, men hey thats life!

Har i alla fall blivit frisk från influensan, vilket känns skönt då jag inte har tid att vara sjuk...
är dock irriterad att jag tappat nästan 4 veckors träning... blöööää!
men är nöjd att det inte kändes allt för tungt att köra 30 min löpning och 30 min cykel nu i tisdags.
det enda dåliga var att jag mådde sjukt illa under tiden och ett tag efteråt för att jag och Miranda var så smarta(dumma..) att vi åt kycklingsalsa och fikade bara en stund innan så det var lixom gode när att det kom upp igen, aja.
Imorgon(idag egentligen) vankas det styrketräning för överkroppen och mage så klart!
jag är tagg-tagg-taggad :D

I alla fall mina damer och herrar är jag färdig med usk kurserna för den här terminen redan nu på fredag, grymt skönt!( för att jag valt att läsa psykatrin nästa termin istället, pallar inte att läsa något mer just nu...)
Så då har jag bara kursen Naturkunskap 2 kvar som räcker hela den här terminen ut.
Det är jobbigt med skola tycker jag, det är ju aldrig varit något för mig men i samhället som man lever i är utbildning väldigt viktigt, vilket är både bra och dåligt...

Aja nog om det!

alltså ändå om man skulle flytta typ till London?
har kollat runt lite och det verkar vara ett bra land(EU) och det verkar vara lite lättare att få jobb där och boende, finns mycket möjligheter och man kan nog verkligen utvecklas där.
Egentligen vill jag ju till USA men det är mycket som ska gå vägen för att man ens ska kunna få vara där längre än 30 dagar och så måste man få ett Greencard för att få jobba.
Sen är ju USA en hel del läskigare än Europa, haha

Men när det blir kan bara framtiden utvisa!

Just nu fokuserar jag på att träna, plugga färdigt den här terminen och att få en bra sommar med sol, bad, sköna kvällar och mycket jobb så jag kan spara pengar!
(Sen längtar jag ihjäl mig efter bror Ante, Angelica, Moa och Melker, längtar längtar längtar varje dag<3)


Nu har Andreas börjat jobba igen efter 4 veckor av Juridiskgrundkurs pluggande, han har varit så duktig! nu väntar vi bara på resultatet från tentan, men jag tror han klarade den ;) love you <3


Igår så hade vi spakväll, hehe och jag fick Andreas till att prova Acnekiller masken som är så omtalad på internet, den var inte som jag hade förväntat mig för den tog inte bort mina pormaskar på näsan men över allt annars. Dock så drog den ju bort allt ansiktshår man har(så ett tips sätt inte på ögonbrynen!!) och den är ju inte något för mesar, för man drar ju bort den och många tycker att det gör super ont och det är ju inte skönt men mensvärk är värre så!
Efteråt blev man väldigt babylen och fräsch :)




Idag åt jag Sushi till lunch som jag köpte på Ica igår och det var gott, har bara provat lite tidigare och nu ville jag göra det ordentligt så jag googlade på "hur man ska ät sushi" och hittade en sida där det stod att man ska blanda wasabin i soyan om det inte redan är wasabi i sushibitarna. Sen ska man bara doppa fisken i soyan absolut inte riset(japansk vett och etikett.) och mellan bitarna ska man äta den inlagda ingefäran för att neutralisera sina smaklökar. japp! nu är jag sushi expert ;) och visste ni att Sushi betyder inte alls rå fisk utan sushi menas mer att det är rätter serverat med ett rundkornigt ris som är vinägerkryddat. Utan det som vi tänker på när vi hör sushi är rå fisk på en bädd av ris och det heter Nigiri. japp nu har man lärt sig nå nytt!
I alla fall är sushi helt i min smak för jag gillar när fisk är rå, haha men jag orkade inte allt för det var ju faktiskt 10 bitar vilket är lite väl mycket, jag vart proppis mätt!




huvva vad jag fryser här på jobbet, brukar aldrig göra det för det brukar alltid vara för varmt här, måste kolla elementen om dem är neddragna till 0 eller...
nu ska jag försöka plugga lite och äta en banan!

Hoppas i alla fall att alla har det bra och är lika fylld av vårkänslor som jag är!

Love.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar