3 februari 2013

Far from the others, close to each other.




Och här sitter jag igen på bästa Bågen och har inte riktigt en hel jobbnatt framför mig, är väldigt lugnt här på jobbet i natt så jag kan lugnt skriva ett inlägg här och sen ska jag försöka plugga lite!


sist jag skrev så var det bara dagar innan jag körde till Luleå och mötte upp Andreas för att checka in på Stadshotellet i Luleå!
Vi hade en underbar helg, var grymt skönt att bara få allt serverat och inte behöva tänka på nått vardagligt som städning och speciellt inte DISK! på fredag åt vi middag på Baan Thai och det var gott!
Sen såg vi bio, Gangster Squad. En film jag verkligen rekommenderar, dels för att snyggingen Ryan Gosling är med och bästa Emma Stone, men den hade lite av allt, thriller, komedi, drama, action och romantik. Den får 10 av 10 från mig ;)
På lördagen så vaknade man utvilad och glad, gick ner och njöt av en mycket god hotellfrukost(det bästa med att bo på hotell!) avslutade den med kaffe och kaka också hehe.
Sen gjorde vi stan, eller jag gjorde! Andreas är ju inte så mycket för shopping eller att gå i affärer utan att veta vad man ska köpa hehe, jag hittade fina saker och Andreas köpte sig faktiskt nya skor!
Sen åt vi lunch på Wayne's Coffee och då var jag bara tvungen ta en chailatte då dem gör de godaste sådana!


Efter allt springande på stan bytte jag om till träningskläder och tänkte ta ett pass på gymmet då det ingick gratis då man bodde på hotellet, men då stängde dem kl 15 på lördagar?! tråååkigt... äh fick mig en amerikans kompis istället då!

Då bestämde jag och Andreas oss för att ta en bastu, men där fick man inte sitta så länge ifred innan det kom ett gäng gubbar/män med inga handdukar eller badbyxor och hej bara vad äckligt....
visst jag är inte den som bryr mig om nakna män, som tycker det är något speciellt, men jag undrar bara vart respekten är?!
så vi bastade ca 20 min innan dem kom och sen gick vi till hotellrummet och där blev det dusch och fix inför kvällen!

jag tog den tänkta nyårsklänningen kvällen till ära... dåliga bilder dock...

Vi hade bokat bord på Allstar och det var super god mat där!! dör lite när jag tänker på köttbiten, mm snålvattnet rinner hehe. Vi tog vitlöksbröd med chili-aioli till förrätt och valde olika huvudrätter Andreas åt Las Vegas strip steak och jag åt Alltime favourite steak! och dem hade ett jättegott rödvin där! det enda jag saknade till min mat var lite mer sås, jag hade rödvinssky på mitt kött men det var inte mycket, så jag doppade i Andreas sås hehe.



Sen efter middagen så for vi tillbaka till hotellet och äntrade Frida och Jims hotellrum, dem finisarna hade förlovat sig ju! så vi drack lite skumpa och sen begav vi oss ut på Harrys drack en drink och kollade på allt gamelfolk som hade trevligt ;) för att sen gå en lång promenad till O'learys där vi bara vände då vi så den lååååånga kön för att komma in, det var till och med kö i VIP-ingången också....
så vi tog våra fötter tillbaka och gick in på Allstar istället där de var lite älvsbybor, Andreas fixade en stor Strawberry daiquiri var till mig och Frida, hehe...
så sen var man gode trött så då var det skönt att somna in i hotellsängen för att sen vakna till hotellfrukost ännu en dag och sedan bar det av hem efter några stopp på stan och sen Storheden.
Och så blev det taco-kväll hos Frida och Jim. En gode så bra helg ska jag säga :)


Alltså jag är så nöjd att jag skaffat gymkort! det är ju hur kul som helst att träna på gym, jag har alltid gillat att röra på mig och vara aktiv men det har ju alltid varit roligast när man gör det med någon och på gymmet är det ju oftast folk och då blir man liksom poshad av att se andra som tränar och nu när Miranda har börjat träna med mig är det ännu roligare! dels för att vi gillar samma saker, ligger på samma nivå(okej miranda är lite mer spänstig än mig, men jag ligger inte långt efter! ;)) och är ute efter samma sak träningsmässigt! i veckan har vi varit på gymmet alla dagar förutom onsdag då vi hade vilodag, egentligen ska man ha minst 2 kanske 3 vilodagar i veckan... men vi ska fixa ett bra träningsschema där vi kommer ha vilodagar med. förra veckan var jag också på gymmet alla dagar förutom helgen då och det känns bra för det har som redan blivit en rutin att ta sig till gymmet!


Dock hade jag gärna tagit mig ut och åkt skidor någon dag hemma på Stranda! ska försöka se till att det blir av, för utomhusträning är också viktigt.

Har också länge blivit så inspirerad av människor som varit väldigt överviktigt eller kanske bara lite överviktiga som bestämt sig för att köra stenhårt och sen fått värsta grymma vältränade kroppen på bara 1 år eller några månader!! dels för att jag sett på Aldrig mera fetTv3 och dels för att på instagram följer jag olika fitness sidor som länkar bilder på sånna personer.


Sen i förra veckan beställde jag en bok till skolan och passade då på att beställa träning och kost boken Bodylicious av Sofi Fahrman och Julia Fors och den är sååå bra! har typ läst igenom den från alla håll och kanter om och om igen! den är precis så som jag tycker att träning och hälsa ska vara!
inga dieter, inget räknande av kalorier, inga regler om vad man inte får eller inte ska göra utan mer råd och tips om hur man kan göra för att må bra! Nu kanske namnet på boken låter väldigt töntigt, det tycker till och med jag, men det är ju insidan som räknas ;)
Rekommenderar den varmt.



Igår hämtade jag ut min andra Glossybox och det är ju som riktigt kul att öppna de där små gulliga lådorna och sen få fina presenter, hihi
är riktigt nöjd över denna box då jag kommer(om torr balsamet är tillåtet för balsammetoden.) kunna använda alla produkter här i!
i förra lådan fick jag ett guldigt nagellack och jag använder inte sånt som är guldigt....
det är väl det negativa att man inte riktigt får välja vad man får.
I alla fall så fick jag en nagel och nagelbandskräm frå Burt's bees i denna box och den använde jag igår kväll och idag och jag känner redan hur nagelbanden mår bättre då mina varit dåliga ett bra tag nu och mina naglar med för den delen. sååå I lööv that one.
Sen öppnade jag och luktade på Oliva make-up remover wipes och det luktade mumma och jag tror dem kommer jag använda flitigt då det blir lättare att ta bort sminket då, wii!

Och så fick man en tandkräm från SB12 och det första jag tänkte var typ hur tråkigt? men sen när jag öppnade den så såg den ju super lyxig ut och luktade bra och så kollade jag priset 89 kr för en normalstor tandkrämstub?! så jag hoppas den är bra det ska jag kolla nu på morgonen när jag kommer hem hehe ;) sen ska Andreas inte få använda den, den är BARA min, mohaha.

Fick även en kajalpenna från Elite models, som är vattenfast och innehåller sheasmör och vitamin E i en svart färg, den tror jag är riktigt bra då det låter som att den är väldigt skonsam för ögonen och är vattenfast. Dock så använder jag mest brun kajal, men när man ska vara lite fancy brukar jag ta svart ;)
hehe.

Nä nu har jag väl surrat nog om allt i mitt liv, fast det känns som långt ifrån allt som jag göra!





Avslutar inlägget med en tack puss bild till min bästa Andreas och en smart yoga bild som är så sann som den kan blir!




Hoppas alla sussar gott så här i lördags natten.


Love.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar