20 februari 2013

Round and around and around and around we go.




All a long it was a fever, A cold sweat hot-headed believer...
Hej! vilka dagar det har varit sen jag skrev sist,
har hunnit överraska AndreasAlla Hjärtans dag med trerätters middag och blommor..
Egentligen tycker jag att alla hjärtans dag är super löjligt och vi har aldrig riktigt firat denna dagen förut, och vi hade som sagt att vi inte ska göra det heller.
Så då såg jag min chans att göra en riktig överraskning då jag tänkte att han inte alls förväntade sig något, mehehe..
Och överraskad blev han allt och jag blev överraskad för jag fick ju ett gäng fina rosor!


Maten blev mycket lyckad och Andreas är så bra att laga mat till för han tycker om i princip allt som jag gör och säger alltid hur gott det är.
Har alltid annars så mycket prestationsångest när jag ska laga till andra för att jag vill att det ska vara absolut perfekt som den perfektionist som jag är!
Äh det var i alla fall en mysig kväll.(trots att jag brände mig rejält när jag tillagade förrätten...)


På fredagen körde jag och Miranda ett stenhårt pass på gymmet, det var riktigt grymt bra!
På kvällen var vi bjudna till Andreas Farmor på middag, mycket god mat och trevligt var det.
Sen for vi hem till oss och då kom Miranda så vi drack vin och surrade en massa, sen kom Andreas(tillbaka) och Tommy! vi måste ha haft en riktigt kul kväll eftersom vi fortfarande var igång vid 4 tiden haha, ja det var en kul kväll/natt :)

Lördag blev det storstädning och tvättning, kändes så bra att få det gjort då jag inte riktigt haft tid till det senaste veckorna så det har bara blivit dammsugning och enkel städning.
Sen blev vi bjudna på middag hos Frida och Jim där Pär och Erica var med sin lilla Lova som hade döpts den dagen :)
god mat var det även denna kväll!
   

Jag gjorde dock en tidig kväll då jag var gode sliten, haha
Söndag morgon vaknade jag ensam i sängen men hittade Andreas x2 i soffan snarkandes, dem hade sett hockey under natten.

Sen blev det en lugn söndag var på gymmet och tränade med Miranda och sen tog jag och Andreas det bara lugnt, skönt då jag känt mig hängig sen fredagen..

Måndag for vi på gymmet som vanligt och sen startade en ny kurs för mig så jag var på intron av den sen gick jag hem och mådde lite smått illa,(jag tänkte utmattningen eller så var det för att jag tränade ryggen i en ställning som jag brukar bli lite illamående av, men det var ändå annorlunda.)
Efter en dusch hemma så mådde jag hur illa som helst så la mig i sängen och rörde mig inte 1 centimeter förns Andreas kom hem(jag hatar att spy och gör allt för att inte göra det..)
Men när Andreas kommit hem och hjälpt mig av med kläderna och bäddat ner mig i sängen och vi hade pratat(man ska inte prata för då spyr man! haha.) då var det bara kuta, fy fan!
Andreas blev till och med rädd haha.
Jag brukar ofta spy när jag dricker alkohol med kolsyra(speciellt cider.) då det inte verkar vara någon bra kombination för min mage, oftast spyr jag efter 2 cidrar eller så(alltså innan jag blivit onykter. Dricker därför helst absolut inte cider.) men det är en helt annan sak att spy då än att spy när man har magsjuka eller liknande för då vill kroppen verkligen ut med det och gör allt för att bli av med det dåliga(d,v,s man spyr galla.)

Sen hade jag feber och ont överallt och var hungrig som bara den.
Jag tror dock inte att detta var magsjuka då jag inte hade så mycket feber som jag brukar ha när jag har det och för att jag bara spydde 1 gång(jag är van att spy i flera dagar när jag har magsjuka.) har varit hungrig och haft aptit.(brukar man inte när man har magsjuka.)
På morgonen hade jag ju ätit fil som gick ut enligt förpackningen för 7 dagar sen då, men fil blir ju som aldrig dåligt... det blir ju nästan bara bättre och det smakade ju bra! hehe
jag brukar äta saker fast dem enligt förpackningen har "gått ut" men det är ju bara en rekommendation.
Så jag har svårt att tro att det är det, nja mår i alla fall riktigt bra nu!
förutom att jag känner mig rastlös och vill äta hela tiden, haha

Men en sak som är säker jag ska aldrig mer dricka Celsius, jag mådde illa av alla dem förra veckan och blev inte alls nå bättre på att prestera, så det så.


Har nyss bråkat med skrivaren som inte vill skriva ut text bara färger...
jag som behöver skriva ut några papper så jag kan göra lite skolarbeten.
men men.

Snar ska jag ställa mig vid spisen och börja tillaga lasagne, ska bli göttigt!

Love.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar