11 april 2013

You can't buy happiness, but you can buy tea and that's kind of the same thing.



Förra månaden upptäckte jag att det var dags att fylla på mitt té förråd då jag inte kan vara utan té då det är något som ingår i mina dagliga rutiner, dricker té till frukost och på kvällen också och om jag är hemma kan det bli 3 koppar till under dagen.
Så jag beställde té från Aftek där min bror brukar köpa åt mig i Bollnäs där han bor, men jag beställde via internet nu för jag var i akut behov av det ;) och jag fick det redan dagen efter!
Beställde i alla fall 3 sorter grönt té då jag dricker det mest och sen 2 sorter rött té och alla var super goda! och dessa är då lösteér vilket på nått sätt alltid känns snäppet bättre än påsté.


Men jag har varit sugen på att beställa mer teér från Clipper ända sedan jag köpte de för 1 år sedan så jag beställde dessa på bilden ovan från Jordklok.se som bara är örtter + 2 andra märken som är ett grönt och ett rött.
Jag har bara provat örtté 1 gång förut och tyckte inte alls det var någon höjdare då, för jag dricker ju helst grönt! men jag läste på om dessa örtteér och det verkade vara så mycket bra med örter.
Och nu har jag provat Snore and Peace, Zen Again och Rise and Shine.
Och tack vare Snore and Peace har jag sovit så gott i 2 nätter och vaknat av mig själv tidigt(för kl 6.) , pigg och alert?! aldrig i mitt liv trodde jag att JAG skulle kunna vakna tidigt och känna mig pigg och utvilad.
Det är då ett örtté som man ska dricka precis innan man ska gå och sova, det innehåller kamomill, lavendel och citronmeliss som har en lugnande effekt på kroppen, och verkar ju funka mycket bra på mig.

I morse drack jag Rise and Shine till frukost och den skulle ha en uppiggande effekt, men jag kan inte säga att jag kände av det, detta té innehåller yerba mate som är naturligt rikt på koffein, men koffein har ju aldrig haft någon effekt på mig ;P

Nyss har jag druckit Zen again som jag och Miranda drack igår(iförrgår) också det innehåller: citrongräs, eukalyptus och gingko som ska ge en stillhet och reflektion.


Sen har jag även provat teét från Pukka som heter Cleanse som också är ett örtté som ska rena och tillföra näring till huden, men den smakade uäck... som alla renande och detoxande teér gör, men jag ska ge den några gånger så ska vi se om hyn blir pureifyed! ;)






som ni kanske märker älskar jag té och har ett stort intresse för det. Jag gillar även kaffe men té är snäppet bättre ;)




Love.

1 kommentar:

  1. Jag tror att jag sett Clipper på Life och vissa matvaruaffärer!

    SvaraRadera