27 oktober 2011

Halloween och Alla helgons dag, not the same thing!!



Nu ska jag låta som värsta "jag kan och vet allt!"- personen men det får ni stå ut med för den här gången.

Halloween och Alla helgons dag är inte samma sak...

Halloween infaller alltid den 31 Oktober och innebär att man klär ut sig i spökkostymer, en tradition som kommer från Irland och Skottland men som blivit känd från USA och kom till Svergie på 1990-talet.

Alla Helgons dag Infaller lördagen mellan den 31 Oktober och Den 6 November, det är då vi firar minnet av våra helgon. Vi tänder ljus på våra bortgångna närståendes gravar och sänder dem en extra tanke. En kristen tradition.


Jag ville bara klargöra detta, då jag hört att många undrat och många sagt fel.
Och för att alla Halloween fester och tillställningar ute på krogarna kommer vara nästa helg, vilket egentligen är fel, tycker JAG.

Vad bara det jag skulle säga!

Love.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar