21 november 2011

Have yourself a merry little christmas.



mysigt!

Så där jag nu har jag storstädat lägenheten och även julpyntat lite grann, men jag tycker det räcker precis så som jag har det nu, lagom är bäst :)

Igår så latade vi oss hela dagen, eller vänta nu, nej vi var till Stranda och byggde lite mer på bordet och sådär. Sen var vi även och handlade och fyllde upp kylen och frysen med lite käk!

Idag startade jag dag med att packa ner alla täcken och kuddar i en Ikea kasse, 10 minuter efter att jag vaknade satt jag i bilen på väg hem till Stranda, jag har nämligen tvättat våra täcken och kuddar för att det är ju som fräscht att göra det ibland, och nu har vi ju nyss flyttat så då vet jag ju till nästa gång att det var då vi flyttade hit som jag tvättade dem sist ;) och så kände jag att det var ju lika bra att käka frukost hos mamma och pappa då jag ändå skulle sitta och vänta på tvätten.
hämtade även lite julpynt som jag hade hemma och mina powerskor som nog snart kommer komma till användning :)
betsade även lite grann på bordet och kramades med Fia.

Men sen kl 11 så for jag ner på byn igen för att fortsätta tvätta fast den vanliga tvätten, så nu är allt rent och fint.

Undertiden jag tvättade så dammsög jag, diskade, dammtorkade, och skurade hela lägenheten, så nu är den fräscht! hade även nästan alla fönster öppna och balkongdörren öppen för att få in lite fräsch luft!

Är verkligen super skönt att göra så ibland och det var verkligen verkligen super skönt att ta en dusch efteråt ;) hehe

Nu har jag nyss gräddat en pannkaka och sitter och väntar på Andreas :)

Senare blir det en sväng till, till Stranda för att hälsa på Mamma och Pappa som varit borta och hämta de tvättade täckena och kuddarna :)

Nu ska jag duka bordet!

Love.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar