15 december 2011

The green eyes, you're the one that I wanted to find And anyone who tried to deny you, must be out of their mind.





Jag läste på en blogg om ögonfärg och så där och var tvungen kolla upp lite om min egen.
Jag har alltid varit förvånad över mina ögon eftersom dem ändrar skepnad beroende på hur jag mår och kanske för varje år?

I alla fall så var jag blåögd då jag föddes, vilket är helt naturligt då båda mina föräldrar är blåögda och alla mina syskon med(jag är minst i en syskonskara på 4.)
Men sen någon gång så ändrade dem till grått och sen vidare till grönt, och som ni kan se på bilden högst upp som är tagen i förra veckan så är det brunt runt omkring pupillen och sen grön-grå längre ut.
På mitten bilden är jag kring 14 - 15 år och där har jag jätte gröna ögon och jag minns att dem var helgröna då.
Men sen tror jag att dem ändrar färg utifrån hur jag mår, för min Mamma har alltid sagt att mina ögon nästa blir svarta när jag är sjuk, i alla fall mycket mörka.
Och för ett tag sen har jag tänkt på att mina ögon blir mycket mörkgröna när jag är trött nästa så att det där bruna försvinner då också.
Jag måste dokumentera mina ögon ! haha

Sen så hör ju ögonfärg, hårfärg och hudfärg ihop och mitt hår kan jag inte riktigt säga så mycket om då jag färgat det sen jag var 13-14 år och aldrig riktigt haft så bra koll, men jag minns att jag tyckte det var råttfärgat och sen på sommaren så fick jag blonda slingor och det var ju faktiskt riktigt fint :)
men sen har jag alltid fått en varm ton i håret när jag färgat det, så det är som att det är röda pigment i det.

Min vanliga hårfärg på sommaren, på vintern blev det mer brunt.(10 -11 år med min kanin Mimmi.)

Min hudtyp/färg är ju ganska underlig tycker jag, är jätte svårt att bestämma om jag är kall eller varm, för jag passar bäst i varma färger, men på internet står det att jag har en varm hudtyp då, men jag tycker den är ganska kall. Jag har absolut inte lätt för att bränna mig i solen och på sommaren får jag en olivfärgad hy, men inte särskilt mörk, som att den svenska solen inte tar på mig, för i Turkiet blev jag ju brun. Mina blodådror är både blåa och gröna, vilket det står på många sminksidor är att man både är kall och varm i hyn. Sen så har jag fräknar på min hand, men inte någon annanstans och så har jag väl lagom mycket födelsemärken, så det är helt tokigt det där!

Googlade lite på grönögda och det är bar 1-2 procent av jordens befolkning som har gröna ögon, så då fick jag känna mig lite speciell ;) hehe
Men sen tror jag att allas ögon ändrar färg, kanske bara mer eller mindre, oftast så har man inte den ögonfärg som man föds med.
Sen finns det dem som har en färg på ena ögat och en annan på de andra, gode frääänt!

Slut surrat om ögonfärg!
men ändå rätt så fränt.


Love.

1 kommentar:

  1. Jag tycker också det är skitjobbigt att bestämma vilken hudton man har! Det är så himla mycket fram och tillbaka, men man kan ju vara både och, neutral alltså varken varm eller kall...

    Jag tycker att jag passar bäst i kalla färger iaf så vi borde vara rätt olika ;)

    SvaraRadera