4 juni 2012

Everyday life moves forward and never backwards.

Tiden bara springer iväg!
Man jobbar, det regnar, jag motionerar, himlen ser ljusare ut nu ikväll motför vad den gjort på några dagar(kanske spricker det upp snart och kommer sol och värme? Önsketänkande.) jag umgås med människor jag tycker om, har haft 2 underbara jobbveckor på Oasen med trevliga människor och de finaste barnen! Ikväll jobbar jag natt nr 1 av 2 på Regnbågen. Jag shoppar fint köks porslin(flera grejer på samma vecka, snacka om att jag fyndade också!) En morgon träffade jag på 2 igelkottar utanför lägenheten.

förra helgen var Andreas i Umeå och jag tror aldrig jag saknat honom så mycket som då(dränkte min saknad i shopping på Ikea och alkohol i god vänners lag, jag har en fin vän Paulina heter hon. Lördags natt somnade jag i fylla och tårar.) shoppade fina utemöbler med tillbehör i Happis. Jag tycker mycket om att åka bort och shoppa med min familj. Köpte t-shirtar i barnstorlek(164-170 = strl 36) på Stadium gillar dem väldigt mycket. Köpte en neonrosa tränings T-shirt också, ska inviga den när solen kliver fram. Funderar varför det är så dyrt med löpartights(annars hade jag köpt mig ett nytt par.)

morsdag spenderades i mitt älskade Stranda med de mesta av familjen(har jag sagt att jag har den bästa familjen?) planterade ärtskidefrön med pappa, låg och solade på altanen, åt grillat till middag, kollade in mamma och pappas nya växthus, sydde kuddar till möblerna på balkongen. Mina levis shorts anlände från London i förra veckan, fantastiska som jag anade, kanske klickar hem ett par till snart. Och smyckena från Intensive Cravings var så fina.

Älvsby cruising blev en blöt upplevelse, blåsig och kylig med( less en del människor här på byn, man försöker vara trevlig men får ingenting tillbaka.)(sugen på att flytta bara för att träffa nya glada människor.)(men vill inte lämna dem få fina, glada och trevliga som jag har här.)
Jag känner det är antingen Stranda eller så övriga världen, Älvsbyn är inte en fläckfri pärla.

Nu blev det en massa osammanhängande pladder och lite bilder, men det är i alla fall något.


Love.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar