9 oktober 2012

Rollercoaster Make it stop Going faster Had enough.



Det är något som händer med mig när jag är ensam på natten, inte hemma men på ett ställe som jag känner till väl, en plats där jag jag brukar spendera mycket tid med och utan människor som har en bra inverkan på mig.

Här sitter jag i min onepiece, har varit vaken i 2 timmar nu, natten gick fort fast den var obehaglig, det är konstigt det där hur olika det är från gång till gång. Jag vet inte om jag ska beskriva det som mörkrädsla utan mer en rädsla för vad som skulle kunna ske, konstigt nog så far jag ändå alltid dit och det är aldrig någon tanke som hindrar mig, utan tankarna kommer när jag är där på plats.
Det är ju absolut inte jobbet som är jobbigt/obehagligt eller så, jag blir bara glad så fort någon är vaken och behöver min hjälp, då behöver jag inte vara ensam längre och har något att göra.

Sen ramlade jag över en blogg när jag såg på Jenny Strömstedts program igår kväll, för bandet Sugarplum Fairy var där, deras trummis är dödligt sjuk i cancer, så jag hittade hans blogg och den fördrev jag nattens timmar med, vilken fin människa han är och han tänker precis som jag och förklarar allt precis som jag tror att jag hade förklarat det, en riktigt poet som jag också är men bara i hemlighet.
fy för cancer det önskar jag ingen.

Sen före det så hade dem ett längre Nyhetsinslag om massa saker bland annat om hur 4 personer missahandlats ihjäl i Syrien och så fick man se bilder och filmer på hur blodiga människor blir sparkade och slagna av några män som hånflinar och skrattar...
visst jag tycker det är jätte viktigt att visa för omvärlden vad som händer på denna jord, för att försöka få folk att agera mera.
men ibland är det som att man blundar, jag skulle vilja blunda nu.

till något positivt så åt jag ett gott bröd på jobbet inatt, det var grötbröd som Kerstin hade gjort, måste få receptet så jag kan göra det hemma, för hon hade ett eget recept :)

Nä nu ska jag ta tag i matten så jag klarar det här provet i morgon, nu längtar jag tills Andreas kommer hem från jobbet!

Hoppas alla har en fin dag :)

Love.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar