8 november 2012

Expectations.

Hej min kära blogg. ❤
Du har inte fått så mycket tid de senaste månaderna.
Förlåt för det.
Har faktiskt känt ett behov av att få skriva av mig, rensa tankarna med ord.

Sitter på jobbet nu, är less på att jobba natt, fast jag sagt till bemanningen att jag helst inte jobbar natt, utan om de krisar så kan jag ju, men helst inte...
Dock så tar jag ju de jobb som jag får och egentligen är det ganska praktiskt att jobba natt när man pluggar, men inte i dag dock eftersom jag har mattelektion i morgon kl 13 och då blir det att bara sova 4 timmar, jag brukar oftast sova till 13.30 om det går.
Och tidigare idag när jag hade jobbat 7-10 i morse så for jag hem och sov till 13 och hade lätt kunnat sova ett tag till, och sen vid halv 7 ikväll så sov jag till kvart över 20 och ville sova ännu mer efter det.... En trött chej idag!
Men jag har mina aningar varför.

Var till läkaren idag, fick prata med en ung kvinnlig läkarkandidat, och hon var nog den bästa läkaren jag träffat på, hoppas hon förblir så, då läkare verkar ha en tendens att bli så jävla stroppiga.
Det kändes så bra efteråt och nu behöver jag inte oroa mig än på ett tag, vilket känns så bra.
Men det var bara en av Flera stenar som lättade från mitt hjärta. Bara ta tag i nästa sten att kasta då.

I mitt senaste inlägg så skrev jag ju att jag skulle berätta vad jag gjort de senaste veckorna och så, så det ska jag ta och göra nu.

Så here it goes.

Var ju till Stockholm och hälsade på Miranda och det var en rolig helg, blev lite shopping och jag blev så förälskad i huvudstaden trots att jag varit där flera gånger förut, men det var något speciellt just denna gång, jag fick också se hur bra jag klarade mig på egen hand, fast utan min iPhone hade jag nog hittat lite sämre, hehe.
Där Miranda bodde så var det som Älvsbyn ungefär, och så tog man bara pendeln in till stan, super bra! Pendeltåget är så mycket bättre än tunnelbana, huvva för tunnelbanan.
Roligt att träffa Miranda och Sofia igen!
Vi var ut på krogen på lördagen och på söndagen var jag och Miranda i Kista galleria och shoppade, hyrde sen skräckfilmer och hade allmänt mys. På måndagen klev vi upp i tid och åkte in till Stureplan för att äta hotellfrukost på Scandic Inglais, såååå gott det är där, det finns hur mycket av allt möjligt som du kan tänka dig vilja äta till frukost och du får sitta till kl 14 eller ramla in genom sväng dörrarna 13.30 och ändå äta hur mycket du vill för 175 kr, gotta love it!

Sen har jag jobbat rätt mycket, pluggat matte förstås och jag & Andreas kollar mycket på The big Bang Theory.

I förra helgen packade vi in hela familjen i bilen och åkte ner till Bollnäs för Melkers dop, lilla söta Melker och stora(lilla) tjejen Moa :) det var inte dumt alls att träffa alla dem :) jag sjöng också på Melkers dop och var väldigt hes, men det gick lagom bra om än det var lite väl tyst, men nu har jag gjort det och det känns bra, jag gjorde det för Melker ingen annan!
Vi åt god mat, hade trevligt och på hemvägen blev det stopp på Ikea så klart och där shoppade jag loss. Hehe

I förra veckan var det ju höstlov för dem som går skola, så Miranda var hemma i byn så vi drog en sväng till Boden och hälsade på Frida, och gjorde det som vi gör bäst, kollar på skräckfilm och äter tacos/kycklingsalsa/kladdkaka och surrar. Det var en halkig väg dit och hem men vi fixade det, Woop Woop vad trevligt det var! :) ❤

Sen var Miranda och Henke även på besök hos oss en annan kväll och vi kollade film och bara hängde som man ska göra när man inte träffas så ofta, för då kan man surra om allt mellan himmel och jord och det de gjorde vi! ❤

Denna helg spenderade vi på storforsenhotell med våra vänner, Frida & Jim, Paulina & Simon, vi hade det trevligt, med middag, kvällsunderhållning,och hotellfrukost vilket jag nämnt tidigare är något som jag älskar! Och så var ju i stort sett alla älvsbybor som man känner där och utklädda var dem, hehe en rolig helg ❤

Men nu ska jag bannemig bara vara hemma till nästa år, jag ska bara sova i min säng, inte sova borta någonstans, som mest kan jag väl tänka mig en sväng till stan för lite shopping, thats it. Borta bra men hemma det är allra allra bäst!
(+ att vårat hem har verkligen börjat ta form nu.)


Ja det är väl i princip vad jag gjort i väldigt korta drag. Sen måste jag ju bara berätta om min iPad, vilket smart drag av mig att skaffa en iPad, den är ju super smidig, jag älskar den, den har allt jag behöver när jag pluggar, avancerade miniräknarappar och bra grafritare till när jag ska räkna matte, man kan läsa böcker och tidningar i den. man kan läsa dokument(så vida dem är i pdf format.) spela massa roliga spel, som när vi åkte till Bollnäs så löste vi korsord, spelade yatzy och hänga gubbe med den i bilen. Nä det finns inte en enda dålig grej med den nya iPad, den flyter på perfekt, är lätt att lära sig och är lagom stor att ha med sig överallt.
Jag är en tekniknörd och jag sitter mycket vid datorn, med telefonen och med ipaden. Men jag kan faktiskt göra 2 saker samtidigt, föra en konversation och kolla Facebook samtidigt, det är inte så svårt! Och året är 2012 soon to be 2013 och jag tycker alla ska ha en smart phone och använda sig av internet och datorer i det mesta dem gör, det är framtiden och jag bara älskar det.
Om jag ska säga 1 dålig grej med den så är det att jag gör slut på mitt mobila internet då jag använder den mycket även då jag inte är hemma, haha.
The new iPad, min senaste kärlek.

Har just skrivit detta inlägg på ipaden och det funkade så bra så.

Nu ska jag försöka ta upp bloggandet igen, har så mycket att visa från mitt hem för er.


Just det jag startade ju min första undersköterskekurs i veckan och det känns kul, för det är ju faktiskt något som jag kan så det blir nog ganska mycket validering, måste bara få mig tid att ordna med det.

Nä nu ska jag dammtorka här på jobbet för det är dammigt!

Längtar dock hem till Andreas och våran säng, det bästa ❤

Love.

1 kommentar:

  1. Hej! Vad kul, igår tänkte jag faktiskt att jag måste skriva till dig att du ska börja blogga igen o visa lite inredning ;) hihi vad kul att du gör det nu! vad har du för ipad, är det 2 eller 3 typ? är den lätt att skriva med?

    SvaraRadera