30 november 2011

Fade into darkness.



Det var någon gång förra veckan som jag uppmärksammade en sak i min dagliga rutin,
jag har en mapp i min webbläsare med bloggar som jag läser dagligen som jag inte följer på Bloglovin eller på Blokken.
Och i listan så har jag dessa två bloggerskor efter varandra, först i listan är PT-Fia och hon skriver om sin nyttiga hälsosamma vardag som personlig tränare och stiger dagligen upp före tuppen för att hinna med en härlig promenad eller cykel tur till jobbet.
efter henne kommer Sara jönsson, japp Saaaaaraaaaa!(försöker härma Martins härliga skånska.) från BigBrother och hon skriver om sin vardag som bartender på en bowlinghall, och det var det här som fick mig att skratta till för mig själv i Saras blogg  "Jag och min karl tog oss i kragen och gick ut och gick de 500m det är till Chaplingrillen, nu sitter vi och avnjuter den underbara blandning av kebab, kyckling, falafel och pommes som bara en Chaplin Special kan erbjuda!"
När jag precis hade läst detta på PT-Fias blogg: "Nu är det jag som tar en paus i pluggandet och springer ett redigt varv runt sjön.
Spring kära ni, spring!"
nu menar jag inte att någon av dem är dålig på något vis, men det är ganska kul hur olikt det kan bli av bara ett klick och jag gillar båda bloggarna grymt mycket just för att jag själv känner igen mig i båda de här människorna, jag är den där PT-fian som äter stora nyttiga frukostar och som gärna tar mig ut på en lång promenad eller hoppar på cykeln, för att sen bli den där Sara Jönsson som måste ta mig i kragen för att gå de där 500 metrarna(eller 5 metrarna till skafferiet/kylen.) för att beställa sig en riktigt fet pizza eller liknande.

Love.

1 kommentar: