19 november 2011

Står jag här med tomma händer.


Är grymt sugen på något härligt rooibos té just nu, tyvärr har jag inget hemma och jag vill inte köpa något sånt på ICA eller Konsum, jag vill ha ett från ett riktigt té ställe.





Som kanske många vet så är jag ju riktigt förtjust i , jag är uppvuxen med att dricka té till frukost och så där. Därför har det varit en självklar dryck för mig alltid och jag trodde ju när jag var liten att alla drack té till frukost, åt väldigt sällan flingor eller liknande till frukost förut som jag vet många av mina vänner gjorde.

Förut drack jag bara svart-té  då det är vanligast och billigast(?) men på senare år har jag vidgat mina vyer och favoriterna nu är grönt, rooibos och chai teérna. Men inget kommer någonsin vara samma sak som det svarta teét som vi alltid haft i bryggen hemma som bara var godare ju längre det hade varit i bryggen. (Kommer inte på vad det heter just nu.)

När jag dricker, grönt, rooibos eller chai vill jag helst alltid ha honung i, annars blir det så strävt på tungan som min goda vän Miranda beskrev så bra ;) och i svart té så funkar honung, men det brukar bli en socker bit för mig i det svarta.





Jag tycker att alla borde prova att dricka sig en té-kopp och ha en sked honung i första gången så blir det ingen skräck-upplevelse ;) man kan ha mjölk i teét om man vill men jag personligen tycker att det förstör hela smakupplevelsen, men det kan var bra att prova med mjölk första gången man dricker sig en té-kopp.


Love.

1 kommentar:

  1. Rött te är det godaste tycker jag :) det finns ett gott man kan köpa på konsum/ica och det är blåbärs-te från friggs tror jag som är rött te. Annars är det som du säger, godast att köpa från ett riktigt te-ställe =) du får tipsa om du upptäcker nån god smak nån gång ;D

    SvaraRadera