23 augusti 2012

Algebra




Life can be so amazing if you just let it be.

Sååå jag sitter just nu i skrivande stund och räknar matte, japp matte i en matematik bok(eller nä ett häfte tills jag fått min bok som jag beställt för 324 riksdaler det är inte billigt att lära sig något när man gått ut skolan...) jag som hatar skolan men jag gillar faktiskt matte, för det är en grej jag faktiskt förstår mig på, om jag bara har det att koncentrera mig på, kommer nog bli tyngre när de andra kurserna drar igång... japp nu finns det ingen återvändo, nu ska jag lära mig att ta hand om människor lite mer, men faktiskt inte något bättre än jag redan gör tror jag ;)
känns lite kul med skola, det pirrar lite i magen så där som det gjorde varje höst när man började skolan igen efter sommarlovet och man kände att man skulle försöka vara så himla duktig och ibland lyckades jag, men för det mesta var det jävligt tungt. Men förhoppningsvis så har jag kanske lärt mig ta lite mer ansvar och har en bättre inställning till att lära mig :)

Jo för nu ska jag bli undersköterska. (Which is kind of a big deal to me.)

Såå att säga har jag fullt upp med mitt liv just nu, men just nu är jag glad att min förkylning har gett med sig så nu kan jag sätta in träningen igen i mitt redan hektiska schema, yey!

En av mina bästa vänner och faktiskt den vän jag haft längst flyttade till Stockholm igår och det känns ju lite tråkigt, men samtidigt är jag glad för hennes skull som vågar satsa på sin dröm och jag hoppas hon finner det hon söker i huvudstaden och det blir ju inte så dumt för mig att åka ner till Stockholm för lite shopping, mysiga cafeér och härliga ute kvällar! Kram på Miranda :)

Hösten glider in med stormsteg och det är myspys, men snart åker vi ju till värmen och det ska bli så härligt att bara sola, bada och äta gott!

Förresten har jag verkligen fastnat i Greys, jag fick ju säsong 3 och 4 när jag fyllde år av Andreas så nu har jag kollat på det massor, blir så sugen på att jobba på sjukhus när jag ser det, iiih!
Sen längtar jag tills Hart of Dixie börjar igen i USA för nu har jag verkligen väntat läääänge på de, hela sommaren, 2 October skulle det sändas i USA så bara härda ut.
Sen har jag och Andreas börjat se American Horror Story, det är himla bra och väldigt förvirrande, haha.

Har också lovat Miranda att börja se New Girl och en till serie som jag inte kommer på vad den heter....
Snacka om att det är serie bomb nu.

Annars så drömmer jag mig bort i inredningens värld, jag har en tendens att göra det när det börjar bli höst, börjar tänka på fina ljuslyktor, lampor som ljusar upp höstmörkret, mysiga filtar och höstiga gardiner. Jag vill ta en tripp till IKEA, klicka iväg en beställning på HM(både sängkläder och kläder till mig hihi..)när vi kommer hem från Turkiet för jag vet exakt vad jag vill ha och helst hade jag velat ha det nu!

Nä mina vänner nu ska jag räkna klart den här matten och sen ska vi se The Avangers, dricka kaffe och äta kladdkakemuffins, myyys! Älskar dig Andreas :)

Jobb i morgon 12 - 17.15 på Knutte skolan sen på Bågen!

Love.

1 kommentar: