14 november 2012

Shine bright like a diamond.

Jaha så var det tisdag natt och jag sitter på Regnbågen, jag älskar verkligen att jobba här är en av de bättre arbetsplatserna jag jobbat på, men är spyless på att jobba natt. Barnen har väl glömt bort mig vid det här laget eftersom dem alltid sover när jag är här. Jobbar dock fredag och lördag här på eftermiddagen så då blir det andra bullar.

Har också skolångest så det ryker om det, fast jag bara läser 2 kurser och när man gick i skolan läste man ju minst 10 kurser samtidigt, ha! Fast nu läser jag ju i 3 dubbelt så snabbt tempo. Är så irriterande när jag får ångest för skolan så snabbt då jag nu faktiskt hittat ett yrke som jag verkligen brinner för, men det är ju det teoretiska som jag har svårt för, jag tror att ute i arbetet har jag absolut inga problem, jag har ju anlag för detta.

Sen är jag så grymt sugen på en hund, saknaden efter Fia är stor och det går aldrig att ersätta hennes personlighet som var så speciell och fin, men jag saknar ett husdjur som är med mig och förstår mig, en livskamrat. Har suttit nu i flera dagar och kollat på olika hundraser och deras beteenden och personligheter, hur mycket motion vissa behöver och vilka som passar i lägenhet och så vidare. Och nu har jag hittat en ras som jag verkligen vill ha, en ras inte helt olik Fias och har ungefär samma storlek som henne, har även visat Andreas som är lite anti hundar och jag tror att han också vill ha en sån, hehe förstår inte hur man inte kan gilla hundar!!! Det är ju människans bästa vän! Vet dock inte om jag vill ha en hona eller hane, för det spelar som ingen roll för mig. Men jag tror att en hund får bli nästa år under sen sommaren eller hösten i så fall, så har jag gjort bort lite skola och har lite bättre koll i fall det passar sig med hund (: om nu inte mamma och pappa hinner före med att skaffa en vovve och kanske att mitt hund begär stillas då, för en hund är ju ungefär nästan som ett barn och en hund är ingen leksak och inget man kan göra sig av med när det känns jobbigt, en hund har man som en familjemedlem.

Jag blir så himla negativ, känslosam och deppig när jag jobbar natt, det är nästan sjukt hur jag blir påverkad, nä från och med nu ska jag bara lägga mig tillgänglig under dagen så jag slipper dessa nätter, det måste få ett slut. Haha!

Och så längtar jag till julen, fast jag tror inte den kommer bli lika mysig som förra, för förra året då hade jag bara jobbet att gå till, men nu är det skola och jobb. Suck.

I alla fall i helgen så hade vi det jätte mysigt, fredagskväll så mös vi på med middag och sen frukt doppad i chokladfondué. Lördag morgon hade vi mysfrukost tillsammans och sen var vi ut på byn och Andreas shoppade sig lite kläder på HerrMan och sen for vi och tände ljus på gravarna, hos mormor och morfar, farmor och farfar och sen på Andreas farfars grav. Efter det kom Charlotte och Tommy förbi med fika hos oss så då fikade vi och drack kaffe. Sen blev det 3 rätters middag hos Andreas pappa och det var mycket gott! Sen på kvällen så kom Frida och Jim och Paulina och Simon förbi och hängde en sväng :) när dem for hem så for vi på en hus fest här i byn, men vi for hem ungefär lika fort som vi kom dit, för jag är så less på allt älvsbyfolk.... Inte något illa menat mot dem personligen utan det är mer att jag är less på dessa ständiga umgängeskretsar. Jag känner inget behov av att lära känna en person som inte vill lära känna mig.
Och sen hatar jag fester som går överstyr, speciellt i någons hem, människor verkar sakna respekt för andras ägodelar.

Nä så det var extra skönt att åka hem där ifrån och sjunka ner i sängen och sen vakna och må helt perfekt på söndagsmorgonen(trots täppt näsa och onda bihålor som jag haft i snart 4 veckor..?) men det är ju bara ta lite nässpray och en Ipren så försvinner det ett tag. I alla fall så var Andreas mormor och morfar förbi med älgkött och älgfärs till oss, så nu är vår lilla frys fylld till bredden med älgkött både från dem och min mor och far och sen bakade jag ju grötbröd för någon vecka sen och det blev mycket så det finns massa sånt med, vi behöver inte svälta!

Vi for ju sen till Stranda och åt först tårta och firade pappa på fars dag och mamma som fyller år idag faktiskt, grattis världens bästa mamma på din dag! Och sen åt vi god älgköttgryta till middag där :)

Nu längtar jag hem till sängen som en tok! Önskade bara att Andreas var hemma när jag kommer hem, det hade varit de bästa.
Imorgon kväll ska jag på Tjejkväll i Nystrand med mamma och moster, det är försäljare från olika företag så som tuperware, marykay,part light, perfect home och så vidare som säljer grejer
Så här inför Jul :) ska bli kul även fast jag egentligen hade behövt spara pengar, hehe... Men men, mitt måtto är ju att pengar ska spenderas, köp det som du vill ha idag istället för att spara pengar tills du är 80 och inte vet vad du ska spendera dem på eller kanske inte kan spendera dem. Lev i nuet.

Love.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar