19 december 2012

Den som la grunden för att jag finns till.




Här har ni dagens lurvtuss till Emelie, sitter här och känner lukten av sommarkakan jag nyss bakat, det är konstigt att den heter sommarkaka... för jag tycker att kanel är mer en vinterkrydda och så är sommarkaka godast om man äter den varm och något varmt vill man inte ha på sommaren.

Sen kan jag inte sluta lyssna på Magnus Ugglas version av Olle Ljungströms, Jag och min far.
och var enda gång så får jag tårar i ögonen och sjunger jag med så börjar jag bara gråta, haha alltså jag har sagt mycket om Magnus Uggla förut, typ som att han inte kan sjunga och han har inte någon super fin stämma, men han sjunger ju inte falskt och han röst passar till den musik som han gör, sen har han ju en passion som heter duga. Sen så vet jag inte en enda person som inte kan åtminstone 1 låt med honom, jag tror jag kan typ alla? Han är verkligen en artist, en svensk artist som nog alla har en koppling till.
Jag tycker Darin, Magnus, Miss Li och Maja var dem som gjorde något som jag kommer lyssna på.

Idag har jag jobbat på Raketen, det var kul men kort, hehe men det blir förmodligen fler turer där :)



Och igår så brann det här på byn och jag såg lågorna ända hem till mig, usch igår förmådde jag mig inte att fara och kolla på förödelsen... det känns så hemskt när någons hem brinner upp, alla ägodelar och minnen, tänk att inte ha en enda bild kvar från sin barndom eller på sin familj och vänner. nä usch. Det som känns bra är ju att ingen kom till skada. Men nu är det ett hus mindre av Älvsbyns historia.



Bästa Melker håller på att fixa allt och jag tror på dig lilla vän <3



Gullungen Moa ringde mig i förra veckan och gjorde min dag!
hon hinner verkligen säga tusen saker på 1 sekund, längtar tills ni kommer upp <3
Och igår fick jag slutbetyget i Matte B och jag är så grym så jag fixade det, sen är jag strax färdig med uppgifterna i Vård och Omsorgsarbete 1 i alla fall för den här terminen :)

Ikväll blir det plugg och sånt för i morgon har jag prov nr 2 i Vård och Omsorgsarbete 1, och det fixar jag!

Nä nu ska jag börja med det...

Love.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar