4 december 2012

For what I have become is much more than I ever were.



Här sitter jag vid dator och skriver faktiskt, ovanligt känns det, men det är för att jag gör skolarbetena på datorn då den har ett tangentbord och det går lite snabbare än på ipaden, dock är det ju lättare att ta med sig ipaden överallt så då skriver jag på den :)

I alla fall så har jag nyss gjort en ny blogg, känner att jag behöver en nystart, det har blivit så rörigt här på sistone och jag tänkte att blogg.se's app skulle vara bättre än blogger.com's men dem var exakt likadana, man kan inte göra kursiv text t.ex...
och det var ju det jag ville, men men jag hoppas det kommer snart!

Sen är det ju ett nytt år snart och då inbillar vi väl oss alla att man ska göra annorlunda och visst det blir det ju till en viss del, men kanske inte riktigt som man tänkte, men man försöker i alla fall och det är ju huvudsaken, sen går det inte att styra över allting!

jag ska bara fixa med min nya blogg så ska jag lägga ut adressen här när jag börjar använda den.

Just nu håller jag på att skriva på lite skolarbeten och det går rätt så bra.. känner mig bara så långsam, hehe
idag sov jag till halv 12 och det var bra för jag ska iväg och jobba natt i natt och så var det bra för jag har varit så trött de senaste dagarna, det måste ha varit sen fredags natten då vi kom hem vid halv 6 på lördags morgonen... jag ska aldrig fara till vidsel på fest ever again.

men jag klev upp 8.45 den morgonen och såg julkalendern, det finns inget i hela världen som kan göra så att jag missar den (förutom jobb då förstås...)

I fredags bjöd vi Frida & Jim, Paulina & Simon på 3 rätters middag och det blev överförväntan för mig, det brukar alltid vara något som misslyckas men det blev riktigt bra!

Förrätt:
Husets skagenröra på toast.

Varmrätt:
Helstekt älgfilé i balsamicosås & rödvinssås med potatisgratäng och till det stekt sparris, paprika och champinjoner.

Efterrätt:
Chokladmint cheescake med mintgrädde och hallon.

mmm det var jättegott!

De senaste veckorna har jag och Andreas provat flera nya rätter i veckan, det är kul  att prova något nytt och kul när man hittar något som är enkelt och gott!
och det bästa är ju när man kan göra typ storkok av det så det räcker till matlådor men ändå är gott att värma upp, typ som grytor och soppor.

I torsdags så storstädade jag och julpyntade!
nu är det så mysigt här, ska försöka ta någon bra bild och lägga upp.

Dock så har vi ställt in vårat köksbord i tv-rummet och det blev jättebra, men nu är det tomt i köket då istället, måste hitta några stolar, för ett bord har jag redan!

Nä nu har jag inte tid med det här något mer....
fortsätt simma fortsätt simma...

Love.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar